Uwaga! Termin składania ofert przedłużony do 16 lutego 2021 r.
Dnia 01.02.2021 r., na podstawie art. 24 ust. 1
pkt. 6 ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o narodowym
spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. (Dz. U. 2019 r.
poz. 1775, z późn.zm.) - zwanym dalej NSP 2021
Wójt Gminy
Sierpc Krzysztof Korpoliński - Gminny Komisarz Spisowy w Gminie Sierpc ogłasza
otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych wykonujących czynności w ramach prac spisowych, związanych z przeprowadzeniem
na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w 2021 r. spisu powszechnego
NSP 2021.
NSP 2021 będzie przeprowadzony w terminie od 1 kwietnia
do 30 czerwca 2021 r., według stanu na dzień 31 marca
2021 r., godz. 24.00.
Obecnie
procedowana jest zmiana ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o narodowym spisie
powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. (Dz. U. poz. 1775 oraz z 2020 r.
poz. 1486) wydłużająca czas trwania spisu
do 30 września 2021 r. (i– co za tym idzie – okres pracy rachmistrzów spisowych
do 30 września 2021 r.).
Termin
składania ofert: od
01.02.2021r. do 16.02.2021r. (termin przedłuźony)
Kandydat na rachmistrza spisowego powinien
spełniać następujące warunki:
a.
mieć ukończone 18 lat,
b.
cieszyć się nieposzlakowaną opinią,
c.
posiadać co najmniej średnie wykształcenie,
d.
posługiwać się językiem polskim w mowie i piśmie,
e.
nie być skazanym prawomocnym wyrokiem za umyślne
przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Informacje
ogólne:
1. Dane kandydatów na rachmistrzów spisowych są
rejestrowane w Systemie Ewidencji Rachmistrzów (SER) przez upoważnionego
pracownika urzędu gminy w Sierpcu. Kandydat na rachmistrza spisowego,
którego dane zostaną zarejestrowane w systemie SER, otrzyma login do aplikacji
e-learning, a na wskazany w ofercie adres e-mail zostanie wysłane
hasło umożliwiające dostęp do tej aplikacji.
2. Na podany w ofercie adres e-mail będą
przekazywane informacje o terminie i formie szkolenia, którego
ukończenie z wynikiem pozytywnym będzie warunkiem koniecznym do uzyskania
możliwości kwalifikacji na rachmistrza spisowego.
3. Kandydat na rachmistrza zobligowany jest do wzięcia udziału w szkoleniu przeprowadzanym w trybie
zdalnym. Szkolenia dla rachmistrzów spisowych obejmować będą część
teoretyczną oraz część praktyczną. Egzamin kandydata na rachmistrza spisowego,
przeprowadzany po szkoleniu, będzie realizowany za pomocą aplikacji e-learning.
Kandydat podczas szkolenia i egzaminu po szkoleniu posługuje się
własnym urządzeniem z dostępem do Internetu (rekomendujemy laptop,
komputer, tablet). Kandydat, który nie weźmie udziału w całości szkolenia,
nie może przystąpić do egzaminu kończącego szkolenie.
4. Kandydaci, którzy uzyskają pozytywny wynik z egzaminu
(co najmniej 60% poprawnych odpowiedzi), zostaną wpisani na listę osób
zakwalifikowanych do pełnienia roli rachmistrza. O kolejności na liście
decydować będzie najwyższa liczba punktów uzyskanych na egzaminie przez
kandydatów z danej gminy (jako pierwsze kryterium) oraz najkrótszy czas,
w jakim zostanie napisany test, w przypadku
takiej samej liczby uzyskanych punktów (jako drugie kryterium). Na liście
będą zamieszczone przy każdym z kandydatów wyniki obu tych kryteriów.
5. Kandydaci, którzy uzyskają najwyższe miejsce na liście,
zostaną powołani na rachmistrzów spisowych (w liczbie adekwatnej do potrzeb),
a następnie podpiszą umowę zlecenia z dyrektorem urzędu
statystycznego – jako zastępcą wojewódzkiego komisarza spisowego. Pozostali kandydaci,
których liczba przekracza zapotrzebowanie w danej gminie, stanowić będą
zasób rezerwowy.
6. Kandydat ma prawo wglądu do swojego testu i
uzyskanego wyniku – niezwłocznie po ogłoszeniu wyników egzaminu testowego
oraz żądania sprawdzenia przez WBS poprawności tego wyniku.
7. Kandydat, po powołaniu na rachmistrza
spisowego, zobowiązany jest do przesłania za pośrednictwem aplikacji e-learning
danych niezbędnych do zawarcia umowy zlecenia oraz zdjęcia do identyfikatora,
które powinno spełniać określone wymagania:
a.
jednolite
tło, oświetlone, pozbawione cieni i elementów ozdobnych oraz innych osób,
b.
format
pliku – JPG,
c.
rozmiar
rzeczywisty zdjęcia – 23x30mm, co odpowiada:
· przy rozdzielczości
300 dpi, rozmiarowi 272x354 pixeli,
· przy rozdzielczości
600 dpi, rozmiarowi 543x709 pixeli.
Do głównych
zadań rachmistrza spisowego należeć będzie:
1. przeprowadzenie wywiadów bezpośrednich lub
telefonicznych, w zależności od aktualnej sytuacji związanej z pandemią
COVID-19, z wykorzystaniem urządzenia mobilnego wyposażonego w oprogramowanie
dedykowane do przeprowadzenia spisu (interaktywną aplikację formularzową),
które zostanie mu przekazane na podstawie protokołu przekazania
stanowiącego załącznik do umowy zlecenia;
2. zebranie danych według ustalonej metodologii i zgodnie
z kluczem pytań w aplikacji formularzowej;
3. przejęcie części zadań innych rachmistrzów spisowych w sytuacji
awaryjnej, np. gdy zmniejszy się liczba rachmistrzów w gminie
z powodu rezygnacji, zachorowań itp. lub dotrzymanie
terminu realizacji spisu będzie zagrożone.
Do złożenia
oferty przez kandydata na rachmistrza spisowego można skorzystać z
formularza „Formularz – oferta kandydata na rachmistrza spisowego do narodowego
spisu powszechnego ludności i mieszkań w 2021 r. (druk do pobrania), zawierającego:
1.
dane osobowe i kontaktów:
a.
imię (imiona) i nazwisko,
b. datę urodzenia,
c. adres zamieszkania,
d.
numer telefonu,
e. adres e-mail,
2.
oświadczenie o:
a.
nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne
przestępstwa lub umyślne przestępstwa skarbowe,
b.
posiadaniu co najmniej średniego wykształcenia,
c.
znajomości języka polskiego w mowie i piśmie,
d.
świadomości odpowiedzialności karnej za złożenie
fałszywego oświadczenia.
Składanie
ofert:
1.
Kandydat na rachmistrza
spisowego w NSP 2021 może składać dokumenty osobiście w siedzibie
Urzędu Gminy (09-200 Sierpc, ul. Biskupa Floriana 4) lub za pośrednictwem:
poczty elektronicznej (na skrzynkę e-mailową urzędu: info@gmina.sierpc.pl),
platformy ePUAP albo operatora pocztowego (w tym m.in. Poczty Polskiej,
firm kurierskich). O dacie wpływu dokumentów decyduje:
a. w przypadku osobistego
złożenia dokumentów w urzędzie lub doręczenia ich za pośrednictwem
kuriera – data dostarczenia do urzędu;
b. w przypadku wysłania
dokumentów pocztą elektroniczną na skrzynkę e-mailową urzędu wskazaną w ogłoszeniu
– data wprowadzenia zgłoszenia do środka komunikacji elektronicznej
nadawcy (data wysłania wiadomości e-mail);
c. w przypadku wysłania
dokumentów poprzez platformę ePUAP – data wysłania zgłoszenia przez nadawcę,
która powinna być równoznaczna z datą wpływu na urzędową skrzynkę na ePUAP
(pojawienie się zgłoszenia w systemie teleinformatycznym);
d. w przypadku przesłania
dokumentów Pocztą Polską – data stempla pocztowego.
2. Oferty kandydatów złożone po terminie, w inny
sposób niż określony w ogłoszeniu lub bez kompletu wymaganych
dokumentów, nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
3. Więcej informacji na temat spisu można znaleźć na stronie
internetowej urzędu gminy www.gmina.sierpc.pl oraz
w Gminnym Biurze Spisowym w Gminie Sierpc – nr tel. (24) 275 57
01, e-mail: kadry@gmina.sierpc.pl
Gminny
Komisarz Spisowy
Wójt
Gminy Sierpc
/-/ Krzysztof Korpoliński
Formularz – oferta kandydata na rachmistrza spisowego do narodowego
spisu powszechnego ludności i mieszkań w 2021 r.
Informacje dotyczące
przetwarzania danych osobowych w celu realizacji naboru kandydatów na rachmistrzów
spisowych
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – (Dz. Urz.
UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 z późn.zm.) „RODO”, administrator informuje
o zasadach oraz o przysługujących Pani/Panu prawach związanych
z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych.
I. Administrator
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest
Gminny Komisarz Spisowy w Gminie Sierpc.
II. Inspektor ochrony
danych
Z inspektorem
ochrony danych (IOD) może się Pani/Pan kontaktować:
- pocztą tradycyjną na adres: Urząd Gminy w Sierpcu,
ul.Biskupa Floriana 4, 09-200 Sierpc
- pocztą elektroniczną na adres e-mail: admin@gmina.sierpc.pl
Do IOD należy kierować wyłącznie sprawy dotyczące przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych przez administratora, w tym realizacji Pani/Pana praw wynikających z RODO.
III. Cele oraz podstawa
prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
Pani/Pana dane
osobowe będą przetwarzane na podstawie:
- art. 6. ust. 1 lit. c RODO, tj. przetwarzanie jest
niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze
wynikającego z art. 24 ustawy z dnia 9
sierpnia 2019 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań
w 2021 r. (Dz. U. 2019 r. poz. 1775, z późn.zm.), dalej „ustawa o NSP
2021”.
Podanie innych
danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane
jako zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) na
przetwarzanie tych danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku
jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym
czasie.
IV. Odbiorcy danych
osobowych
Odbiorcą
Pani/Pana danych osobowych będą podmioty określone w rozdziale 6 ustawy
o NSP 2021, podmioty współpracujące z administratorem, dostawcy
usług technicznych i organizacyjnych umożliwiających przeprowadzenie naboru
oraz przechowywanie dokumentacji dotyczącej naboru, osoby działające na polecenie
administratora, osoby i podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa
powszechnie obowiązującego.
V.
Okres przechowywania danych osobowych
Pani/Pana
dane osobowe będą przechowywane przez okres 5-ciu lat od zakończenia procesu
naboru na rachmistrza spisowego.
VI. Prawa osoby, której
dane dotyczą
Przysługuje
Pani/Panu prawo do:
- dostępu do danych osobowych, w tym prawo do
uzyskania kopii tych danych,
- sprostowania (poprawiania) danych osobowych,
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych,
- sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,
- cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w
przypadku, w którym przetwarzanie Państwa danych odbywa się na podstawie
zgody,
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony
Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), jeżeli Pani/Pana zdaniem przetwarzanie Pani/Pana
danych osobowych narusza przepisy RODO.
VII.
Dobrowolność/
Obowiązek podania danych osobowych
Podanie
danych zawartych w dokumentach rekrutacyjnych nie jest obowiązkowe,
jednak jest warunkiem umożliwiającym ubieganie się kandydata o przyjęcie
na rachmistrza spisowego i udzielenie mu dostępu do aplikacji szkoleniowej
e-learning.
VIII. Zautomatyzowane
podejmowanie decyzji, w tym profilowanie
Pani/Pana dane osobowe nie będą profilowane ani też
nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
|
|