GMINNY KONKURS
PLASTYCZNY
„Marsz, marsz, Dąbrowski…"
POD HONOROWYM PATRONATEM
WÓJTA GMINY SIERPC
REALIZOWANY ZGODNIE
Z PROJEKTEM
"SZKOŁA WYCHOWUJĄCA DLA POLSKI NIEPODLEGLEJ"
I. ORGANIZATOR KONKURSU:
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II
w Borkowie Kościelnym
ul. Szkolna 2, 09-200 Sierpc
tel.: 24 275 15 31
e-mail: zsborkowo@poczta.fm
II. CELE KONKURSU:
1. Rozwijanie umiejętności dostrzegania piękna naszej ojczyzny.
2. Rozbudzenie wśród dzieci i młodzieży postaw i uczuć patriotycznych, a także tożsamości narodowej.
3. Zachęcanie nauczycieli historii, plastyki, języka polskiego do realizacji treści patriotycznych.
4. Rozwijanie pomysłowości oraz uzdolnień plastycznych uczniów.
5. Pobudzenie kreatywności dzieci i młodzieży w zakresie technik sztuk plastycznych oraz pasji artystycznych.
III. ADRESACI KONKURSU:
1. Konkurs skierowany jest do uczniów szkół podstawowych oraz przedszkoli
z terenu gminy Sierpc.
2. Konkurs będzie przeprowadzony w dwóch kategoriach:
- plastycznej - przedszkola oraz klasy I - III
- plastycznej - klasy IV - VIII
3. Prace mają charakter indywidualny.
4. Prace wykonane z gotowych elementów nie będą podlegały ocenie jury.
5. Zadania konkursowe:
1.
Przedszkola oraz klasy I - III
praca plastyczna płaska
"Marsz, marsz, Dąbrowski…”
Temat pracy – praca plastyczna z elementami barw narodowych.
Technika prac - dowolna: rysunek, malarstwo, wyklejanka z użyciem dowolnych materiałów: plastelina, kolorowy papier, krepa, produkty spożywcze, modelina, zapałki, naturalne elementy przyrodnicze trwale przymocowane do pracy.
Format pracy – A 3
2.
Klasy IV - VIII
" Marsz, marsz, Dąbrowski…"
Temat pracy – praca plastyczna ilustrująca dowolny fragment tekstu
„Mazurka Dąbrowskiego”
Technika prac - dowolna: rysunek, malarstwo, szkic, wyklejanka
z użyciem dowolnych materiałów: plastelina, kolorowy papier, krepa, produkty spożywcze, modelina, zapałki, naturalne elementy przyrodnicze trwale przymocowane do pracy.
Format pracy – A 3
Ocenie będą podlegały:
- oryginalność ujęcia tematu,
- pomysłowość wykonania pracy,
- estetyka wykonania.
IV. WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE
1. Udział w konkursie jest dobrowolny.
2. Prace plastyczne powinny posiadać jednego autora. Muszą być pracami własnymi, nienagradzanymi wcześniej w innych konkursach i nigdzie dotąd niepublikowanymi.
3. Do każdej pracy należy dołączyć:
4. Zgłoszenie prac na konkurs uważane będzie za uznanie warunków regulaminu, wyrażenie zgody na publikowanie danych osobowych zgodnie
z ustawą z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych
(Dz. U. z 2018r., poz. 100) oraz przeniesienie praw autorskich w całości
na rzecz Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Borkowie Kościelnym.
Prace plastyczne nie będą zwracane.
5. Należy przesłać do organizatora konkursu:
- maksymalnie 5 prac plastycznych z przedszkola,
- maksymalnie 5 prac plastycznych z klas I - III,
- maksymalnie 5 prac plastycznych z klas IV - VIII
V. TERMINARZ
Prace konkursowe należy dostarczać w terminie do 31 marca 2021r.
do sekretariatu organizatora konkursu osobiście lub na adres szkoły.
Koordynatorzy konkursu: p. Magdalena Chojnacka, p. Grażyna Koszalska
p. Oliwia Wilkońska
VI. KRYTERIA OCENY PRAC
1. Dostarczone prace plastyczne będą ocenione i nagrodzone przez jury według następujących kryteriów: zgodność pracy z tematem konkursu, walory artystyczne, oryginalność ujęcia tematu.
2. Ocena jury jest ostateczna.
3. Komisja przyzna w każdej kategorii I, II i III miejsce oraz wyróżnienia.
4. Autorzy zwycięskich prac otrzymają dyplomy i nagrody rzeczowe.
5. Prace niezgodne z wymogami regulaminu nie będą oceniane.
VII. OGŁOSZENIE WYNIKÓW KONKURSU
Podsumowanie konkursu i wręczenie nagród laureatom odbędzie się
w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Borkowie Kościelnym na hali sportowej w dniu 30 kwietnia ( godzina będzie podana drogą mailową
w sytuacji zniesienia obostrzeń związanych z pandemią). Wyniki konkursu podane będą również na stronie internetowej szkoły (zsborkowo@poczta.fm) do 20 kwietnia 2021 r. (w sytuacji trwania obostrzeń związanych z pandemią uzyskane nagrody i dyplomy będą przekazane laureatom do szkół).
Przedszkola i szkoły uczestniczące w konkursie będą powiadomione
o laureatach drogą elektroniczną lub telefoniczną do 20 kwietnia 2021 r.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W KONKURSIE
|